Od początku wejścia w życie systemu BDO, pomagamy naszym klientom zarejestrować firmę w systemie oraz zaktualizować wpisy dotyczące zaistniałych zmian. Posiadamy doświadczenie w przygotowywaniu wniosków rejestracyjnych oraz aktualizacyjnych. Na początku prac ustalimy, czy firma podlega wpisowi w systemie BDO. Jeżeli jej działalność będzie kwalifikowała się do wpisu, dokładnie wytłumaczymy całą procedurę składania wniosku oraz zweryfikujemy jego poprawność.
Zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, wniosek o wpis do rejestru BDO składa m. in. podmiot:
wprowadzający na terytorium kraju produkty i produkty w opakowaniach;
dokonujący wewnątrzwspólnotowej dostawy odpadów i produktów w opakowaniach;
eksportujący odpady, opakowania i produkty w opakowaniach;
wprowadzający pojazdy; prowadzący punkty zbierania pojazdów;
prowadzący stacje demontażu; wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny lub autoryzowany przedstawiciel;
zbierający zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;
prowadzący zakład przetwarzania sprzętu elektrycznego i elektronicznego;
wprowadzający baterie i akumulatory;
prowadzący zakłady przetwarzania zużytych baterii i akumulatorów;
wytwarzający, zbierający, przetwarzający odpady;
transportujący odpady;
będący organizacją odzysku;
będący punktem selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
W przypadku aktualizacji danych, zgodnie z art. 59 ust. 1. ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, podmiot wpisany do rejestru jest obowiązany do złożenia wniosku o zmianę wpisu w rejestrze BDO w ciągu 30 dni od dnia w którym nastąpiła zmiana.
Cookies
Obsługujemy pliki cookie. Jeśli uważasz, że to w porządku, po prostu kliknij „Zaakceptuj wszystko”. Możesz również wybrać rodzaj plików cookie, klikając „Ustawienia”.
Przeczytaj naszą politykę plików cookie